kategória: Elektrikár doma, Bezpečnostné opatrenia
Počet zobrazení: 51473
Komentáre k článku: 10

Electrosafe súkromný bytový dom a chata. Časť 2

 

Začnite článok tu - Electrosafe súkromný bytový dom a chata. Časť 1.

Elektricky bezpečný súkromný dom a chataSystém TN - C - S. V konečnej verzii máme nasledujúcu schému - viď. 11 a 12. Schéma zobrazuje minimálne potrebné vybavenie na ochranu vášho domu. Relé ILV chráni váš domov pred prepätím a podpätím na vstupe. A ak sa nemôžete chrániť pred zvýšeným napätím (prerušenie vodiča PEN je nepravdepodobné), ale to, čo do pekla nie je vtip, a nižšie napätie sa vždy môžu vyskytnúť, čo je pre elektrické motory mimoriadne nebezpečné. Okrem toho, ak máte elektroniku UZO, potom so zníženým napätím alebo prerušeným iba neutrálnym vodičom, nemusí to jednoducho fungovať a opustiť dom bez ochrany.

RCD vás ochráni pred priamym kontaktom s fázovým vodičom, pred zvodovým prúdom, ktorý môže spôsobiť požiar, a tiež okamžite vypne chybnú elektráreň (keď sa fáza uzavrie v jej puzdre). Istič bude monitorovať skratové prúdy a preťaženie v sieti.


Pokiaľ ide o opätovné uzemnenie vodiča PEN ....

Podľa ustanovenia PUE, bodu 1.7.61 „... Uzemnenie elektrických zariadení s napätím do 1 kV, napájané nadzemným vedením, MUSÍ byť vykonané v súlade s ustanovením 1.7.102-1.7.103.“ “ Podľa p.1.7.102 "... a tiež na vonkajších vedeniach do elektrických zariadení, v ktorých sa používa automatické vypnutie ako ochranné opatrenie pre nepriamy kontakt, MUSÍ byť vykonané opakované uzemnenie vodiča PEN."

PUE nás teda zaväzuje znovu uzemniť vodiče PEN pri vstupe do domu pomocou systému TN-C-S. Podľa bodu 1.7.103 by odpor opätovného uzemnenia nemal byť v našom prípade vyšší ako 30. Uvedomte si, že tento odpor sa meria pri odpojení vodiča PEN (to znamená bez ohľadu na všetky opakované uzemnenie mimo vášho domu - opakované uzemnenie na vonkajšom vedení). Ak potom znova pripojíte kábel PEN z vonkajšieho vedenia k opakovanému uzemneniu, celkový odpor by nemal byť väčší ako 10 ohmov (pozri článok 1.7.103).

Pretože si nemôžeme byť istí, že všetky opätovné uzemnenia sa vykonávajú na vonkajšej línii, môže sa ukázať, že naše opätovné uzemnenie je jediné na vonkajšej línii, to znamená, že musí byť menšie ako 10 ohmov. Preto je potrebné pri uzemnení okamžite zamerať na hodnotu nie viac ako 10 ohmov v obyčajnej pôde (v piesočnatej oblasti, nie viac ako 50 ohmov). Zástupcovia plynárenských spoločností to tiež požadujú, ak máte plynový kotol.

Systém TN-C-S

Obr. 11. Systém TN-C-S (kliknutím na obrázok ho zväčšíte)

Systém TN-C-S podľa PUE 7.1.22

Obr. 12. Systém TN-C-S podľa PUE 7.1.22 (pre zväčšenie kliknite na obrázok)


Teraz sa zaoberajme výberom ističov.

Najprv musíte pochopiť, že istič, ktorý chráni vaše zásuvky, by nemal byť vyšší ako 16A a ten, ktorý chráni žiarovky, by nemal byť vyšší ako 10A. Prečo? Faktom je, že všetky elektrické spotrebiče, ktoré v dome používate, sú pripojené k zásuvkám pomocou šnúry, a tento kábel by podľa noriem nemal mať prierez menej ako 0,75 štvorcových metrov v meď. Menovitý prúd pre túto časť je 16A.

Ak nastavíte istič na 25A, začne to „robiť niečo“ iba pri prúde vyššom ako 25A a ak prúdom 25A prúdi cez kábel určený pre 16A, spôsobí to zahriatie, roztavenie izolácie a nakoniec aj prúd Skrat v kábli a oheň v dome. Podobne ako v prípade svietidiel, musia byť všetky vnútorné spojenia v nich podľa noriem vykonané medeným drôtom s prierezom najmenej 0,5 štvorcových metrov. Pre takýto prierez je menovitý prúd 10A.


Pamätajte. Istič nie viac ako 16A chráni zásuvky a pri 10A žiarovkách. Do toho. Je potrebné si uvedomiť, že ističe sú typu B, C, D. Zaujímajú nás iba typy B a C. Čo je to?

Typ B je istič, ktorý deaktivuje elektrickú inštaláciu do 3 -5 1nom. Podľa toho je typ C v rozmedzí 5 až 10 1nom. V akom konkrétnom čase bude stroj pracovať, pozrite sa na jeho ochranné vlastnosti. Nie sme však dizajnéri, takže z hľadiska elektrickej bezpečnosti to urobíme ľahšie a lepšie.

Podľa spoločnosti GOST, podľa ktorej sa všetky tieto stroje vyrábajú, je jej doba odozvy na hornom limite (pre typ B je 5 janom a pre typ C je to 10 janom) nesmie prekročiť 0,1 s. A podľa tabuľky 1.7.1 PUE by čas na vypnutie stroja pri 220 V nemal byť väčší ako 0,4 sekundy. Na čo je to? Vedecké štúdie zistili, že závažnosť elektrického šoku ovplyvňuje tak veľkosť napätia, ako aj čas, počas ktorého pôsobí na osobu. Ak sa napríklad osoba dotkla otvorených vodivých častí (HRE), na ktorých sa fáza (220 V) náhle „posadila“, potom sa predpokladá, že človek by nemal byť pod napätím dlhšie ako 0,4 sekundy (pre 220 V), to znamená, že bude pre neho bezpečne. Pamätajte - vyššie som písal, že vám poviem, ako sa zbaviť stresu z dotyku - to je presne tak.

Nebudeme preto brať do úvahy ochranné vlastnosti strojov. Skutočnosť, že stroj typu B so skratovým prúdom 5 janom (stroj typu C na 10 1nom.) okamžite (na 0,1 sekundy) odpojenie napätia, sme celkom šťastní. Zameriame sa na to.

Do toho. Ukazuje sa, že na okamžitú prevádzku automatického stroja typu B pri 16 ampéroch je potrebný prúd rovnajúci sa 5x16 = 80 A. Pre typ C je potrebný prúd 10x16 = 160 A. A ktorá časť drôtov je potrebná na zaručenie takého prúdu? Poďme trochu počítať.

R = U / 1 = 220/80 = 2,8 Ohmov

S = 0,0175xL / S m2

Predpokladajme napríklad, že toto zariadenie chráni elektrické vedenie do zásuvky nainštalovanej vo vzdialenosti 100 metrov. Potom S = 1,25 m2. Podľa smernice PUE by minimálny prierez medených drôtov mal byť podľa podmienok mechanickej pevnosti najmenej 1,5 štvorcových metrov. Preto, keď urobíme zapojenie do našej zásuvky medeným drôtom s prierezom 1,5 štvorcových metrov, splníme požiadavky PUE a spoľahlivo chránime všetko, čo je v ochrannej zóne tohto stroja.

Teraz vezmite stroj 16 A, ale napíšte C a vykonajte podobné výpočty. Vidíme, že v prípade stroja typu B je zapojenie do zásuvky vo vzdialenosti 100 m je možné vyrobiť drôt s prierezom 1,5 štvorcových mm a pre stroj typu C drôt s prierezom 2,5 štvorcových. mm v medi. Čo je najlepšie pre váš domov - myslím, že si na to prídete sami. Hlavná vec je, že už chápete podstatu problému.


Teraz si povedzme o výbere RCD.

Spravidla nie sme bohatí ľudia a kupujeme tzv. „Elektronický“ UZO, to znamená, že ak sa k nemu dodáva energia (v tomto prípade samotná sieť 220 V), potom to funguje a chráni náš dom a osobu. Ak napríklad dôjde k prerušeniu neutrálneho vodiča k samotnému RCD, potom fáza pôjde do domu a RCD bude nefunkčný so všetkými z toho vyplývajúcimi dôsledkami. Preto dôrazne odporúčam nainštalovať relé ILV, ktoré bude sledovať tieto a ďalšie problémy. Ak je to možné, namiesto kombinovaného RCD (RCD plus automatický stroj v jednom kryte) je lepšie zvoliť samostatný RCD a automatický stroj, pretože keď je kombinovaný RCD vypnutý, nie je možné pochopiť, prečo to fungovalo - od preťaženia, skratového prúdu, zvodového prúdu, fázového uzáveru po kryt HRE alebo HFC. Vďaka samostatnému stroju a RCD sa všetko okamžite vyjasní. RCD pri menovitom prúde by ste mali zvoliť jeden krok nad strojom, ktorý stojí pred ním

Pretože uvažujeme o obyčajnej obytnej budove a nie o veľkom sídle, potom sa RCD pri vchode do domu musí odobrať pri 20 a viac ampéroch a pri diferenciálnom prúde 30 Ma, to stačí na ochranu vášho domu. Je lepšie mať úvodný stroj ako jednopólový, ale dvojpólový pre systém TT a trojpólový pre systém. TN-C-S (PUE 1.7.145).

TT systém

Obr. 13. TT systém (kliknutím na obrázok ho zväčšíte)

Ak si pozorne prečítate všetko uvedené vyššie, môžete ľahko zistiť aj systém TT. Od systému TN-C-S sa líši tým, že vodič PEN nie je na vstupe do vodičov PE a N oddelený.Vodič PEN teraz hrá úlohu iba vodiča N (nula), a preto je okamžite pripojený k elektromeru.

PE vodič si musíme urobiť sami vykonaním ZEMNÉHO ZARIADENIA na mieste a pripojením zbernice RE vstupného štítu k nemu. Z tohto zbernicového zbernice odvedieme PE vodiče do zásuviek a podľa potreby, ako v systéme TN-C-S. V systéme TT je však jeden problém - nie je možné v ňom vytvárať veľké prúdy na prevádzku automatických strojov. Jedna vec je, aby sa fázy a neutrálne vodiče navzájom uzavreli, a to je úplne ďalšia vec, ktorá nalepí fázu do zeme. Aj keď vyrábame uzemňovacie zariadenie s odporom 10 ohmov, dostaneme prúd 220/10 = 22 A - skromný prúd na prevádzku strojov, takže nám teraz nepomáhajú. Čo robiť?

Tu prichádza na pomoc UZO pri 30 mA (0,03 A). Takýto RCD bude pracovať s prúdom do zeme iba 0,03 A, čo je presne to, čo potrebujeme. Požiadavky na odpor uzemnenia v systéme TT sú menej prísne ako v systéme TN-C-S. Čo to znamená menej prísne? Poďme na to.

Podľa PUE 1.7.59 v systéme TT by uzemňovací odpor mal byť R s <50 / Id-R zp, kde 50 je najvyššie kontaktné napätie na HRE a HF Id-dif. Prúd RCD R zp je odpor uzemňovacieho vodiča. Pretože vzdialenosti v našej obytnej budove sú malé, môžeme vziať Rzp = 0 Potom R z <50 / Id

V súkromnom dome je veľa zvlášť nebezpečných miest - ulica, prístrešky atď., Preto nebudeme šetriť elektrickou bezpečnosťou a namiesto 50 voltov 12 voltov akceptujeme. Od 12 voltov určite nezabijú. Potom Rz = 12 / 1,4 x Id = 12 / 1,4 x 0,03 = 286 Ohmov, to znamená, že odpor zeme by mal byť najmenej 286 Ohmov.

Návrh novej revízie normy MES 60364-4-41 stanovuje maximálne hodnoty doby odozvy automatického vypnutia v systéme TT. To je 0,2 sekundy pri 120 - 230 V a 0,07 sekundy pri napätí 230 - 400 voltov. RCD typu A a AC sa spustia počas uvedeného času, keď sa objavia sínusové zemné poruchové prúdy (1z) Iz = 2 Id (pre napätie 120 - 230) Iz = 5 Id (pre napätie 230 - 400 voltov).

Pri pulzujúcich zemných poruchových prúdoch sa RCD typu A spustí po vyznačenú dobu, keď sa poruchový prúd rovná: Iz = 1,4x2 Id (pri napätí 120 - 230 V) Iz = 1,4x5 Id (pri napätí 230 - 400 voltov). Maximálna hodnota odporu v najnepriaznivejších podmienkach bude: 12 / 1,4 x 5 x 0,03 = 57 ohmov. Toto je odpor uzemňovacieho zariadenia a musíte sa navigovať. Avšak podľa obežníka č. 31.2012 „Pri implementácii opätovného uzemnenia a automatického vypnutia pri vstupe jednotlivých stavebných objektov“ by odpor opätovného uzemnenia nemal byť väčší ako 30 ohmov. Pri špecifickej odolnosti pôdy nad 300 ohmov x m je dovolené zvýšenie odporu až na 150 ohmov.


Vstup do napájania budovy

Teraz sa pozrime na podrobnejšie informácie o tom, ako správne vykonať vstup z horného vedenia do domu. Väčšina obytných budov nevyžaduje záťažový prúd vyšší ako 25 A (to je asi 10 kW energie), potom sa obrátime priamo na článok 7.1.22 PUE, ktorý podrobne popisuje, ako v tomto prípade vstúpiť. Všetky požiadavky tohto odseku (a samozrejme iných štandardov PUE), ktoré som znázornil na obr.

Vstup z vonkajších vedení s menovitým prúdom do 25 A. Podľa PUE 7.1.22.

Obr. 14. Vstup z nadzemných vedení s menovitým prúdom do 25 A. Podľa PUE 7.1.22. (kliknutím na obrázok ho zväčšíte)

Všetky potrebné vysvetlenia sú uvedené priamo na obrázku, preto poukážem na najčastejšie chyby so vstupným zariadením. Najnebezpečnejšou chybou nie je ochrana vedenia pomocou potrubia k samotnému štítu. Toto sa nerobí stále, a preto akýkoľvek skrat v tejto časti vedenia, ktorý tiež nemá ochranu, vedie k striekaniu horúceho kovu a oheň v dome je takmer zaručený. A aj keď je zapojenie vykonané v potrubí, potom nie každá rúrka prejde takým testom. Preto by kovová rúra mala mať hrúbku steny najmenej 3,2 mm (v našom prípade).

Ďalšia, nie však taká zjavná chyba - je to veľmi často pomocou vstupu SIP priamo do domu na štít, bez toho, aby sa rezal na izolátoroch. Táto metóda má, samozrejme, svoje výhody, ale ak vstupné vodiče do domu nie sú vyrobené z COPPERU, NEFLEXIBILNÉHO, NEZATVORENÉHO drôtu, v NESPOVEDATEĽNOM IZOLÁCII, nie s vlastnosťami stabilizovanými svetlom, nespĺňame požiadavky PUE. Čo môžem povedať?

V tomto príklade sa vetva a vstup do domu vykonáva pomocou SIP sek. 16 m2. Pri takom priereze a zaťažení v dome s prúdom menším ako 25 A je medený drôt alebo hliník sotva významný. Zdá sa, že ani skutočnosť, že SIP je flexibilný, nie je pochybná, a to ani pri takom priereze.Skutočnosť, že SIP 4 je vyrobená s izoláciou so svetelne stabilizovanými vlastnosťami \, to isté je jasné. Zostáva už len jeden indikátor - izolácia by mala byť nehorľavá, a to je najzávažnejší argument. Aj keď káble chránite rozvodom - to nie je cesta von, pretože oheň je veľmi zákerný.

Teraz sa SIP5 ng objavil na predaji, tj v nehorľavej izolácii. Potom môžeme hovoriť o priamom vniknutí samonosných izolovaných vodičov do domu, aj keď stále formálne porušujeme PUE. Záver z toho všetkého je zrejmý - netreba riskovať, všetko sa musí robiť podľa pravidiel PUE. A ak dávate prednosť SIP, potom jeho rezanie pri vchode do domu, a potom vstúpiť do domu sám a urobiť COPPER FLEXIBLE CABLE sekcie. nie menej ako 4 m2 v nehorľavej izolácii so svetelne stabilizovanými vlastnosťami a položenej do štítu v styku. rúrka s hrúbkou steny najmenej 3,2 mm.


Nakoniec zvážime, aké nebezpečenstvá možno očakávať od samotného OHL.

Núdzové situácie VL

 

 

Obr. 15. Núdzové situácie na vonkajších tratiach

Obrázok 15 zobrazuje transformátorovú trafostanicu (TP), z ktorej vedie hlavná línia nadzemného vedenia a z nej sa vetvy privádzajú do domu. V jednom dome sa vyrába s.TN-C-S a v inom s.T.T. Možné núdzové situácie na vonkajšom vedení sú očíslované 1-4. Núdzové číslo 1 - spoločné pre oba domy - je prerušenie vodiča PEN na vonkajšom vedení. Núdzové číslo 2 je prerušenie vodiča PEN na vetve do domu (tj z pólu do domu). Núdzové číslo 3 - neuzemnenie vodiča PEN pri vstupe do domu. Núdzové číslo 4 - nula prerušenia drôtu na vetve do domu.

Ak analyzujeme núdzové situácie č. 1-4, za predpokladu, že sme POVINNE nainštalovali istič, relé RCD a ILV, potom: V prípade núdzového stavu č. 1 v systéme TN-C-S je možný vysoký potenciál pri zlyhaní opätovného uzemnenia elektrického zariadenia HRE. V systéme TT takéto nebezpečenstvo neexistuje. V prípade núdze č. 2 nemá systém TN-C-S skratovú ochranu vo vedení. Takáto ochrana existuje v systéme TT. V prípade nehôd č. 3 a 4 sú dom so systémom TN-C-S a dom so systémom TT rovnako chránené. Z toho všetkého môžeme vyvodiť záver, že systém TT je najbezpečnejší.

Na konci článku chcem ponúknuť poradie diskusií. Pravdepodobne ste si všimli, že v súkromných obytných budovách vám PUE 1.7.145 umožňuje súčasne prerušiť vodiče PE, L a N. Toto právo som, samozrejme, využil a odrazil ho na obrázku. Je to jasné a prečo je to potrebné. Je veľmi dobré, keď stroj sám automaticky odpojil všetky vodiče na vstupe, keď sa napätie na PE vodiči zvýšilo napríklad na 60 voltov.

Ďalej na obrázku uvádzam schému, ktorá umožňuje jeho implementáciu. Schéma zobrazuje trojpólový istič, napríklad BA47-29 a relé PH47. Stroj je nainštalovaný na dinreake a vedľa neho je nainštalovaný na strane relé, ktoré je mechanicky spojené so strojom. Ak teraz na relé pripojíte napätie 230 voltov, potom to bude fungovať a stroj sa vypne. Ďalej píšem všetko približne, pretože na túto schému treba pamätať.

V diskusnom poradí

Takto uvažujeme. Predpokladajme, že relé pracuje pri napätí 0,8x230 = 180 voltov (môže byť presne špecifikované počas experimentu). Keď napätie na PE vodiči stúpne, napríklad, až na 60 voltov, medzi vodičom L a PE vodičom bude 220 + 60 = 280 voltov. Potom 280 - 180 = 100 voltov, to znamená, že 220 - 100 = 120 voltov <180 voltov a relé nebude fungovať a 280 - 100 = 180 voltov = 180 voltov a relé bude pracovať.

V diagonále mosta zapnite tranzistor. Keď je napätie na zenerovej dióde 100 voltov (vyberieme zenerovu diódu na 100 voltov), ​​tranzistor sa otvorí a relé sa vypne. Stroj vypne a preruší vodiče L, PE a N a súčasne sa preruší napájací obvod samotného relé.

Pokračovanie článku: Electrosafe súkromný bytový dom a chata. Časť 3. Ochrana pred bleskom

Pozri tiež na electro-sk.tomathouse.com:

  • Electrosafe súkromný bytový dom a chata. Časť 1
  • Elektrický bezpečný súkromný dom a chata. Časť 4 (koniec). Príklady výberu Y ...
  • Electrosafe súkromný bytový dom a chata. Časť 4. Prepäťová ochrana ...
  • Electrosafe súkromný bytový dom a chata. Časť 3. Ochrana pred bleskom
  • Čo potrebujete vedieť pri inštalácii RCD a uzemňovacieho zariadenia v ...

  •  
     
    komentár:

    Napísal # 1: | [Uviesť]

     
     

    Na konci článku jasne vysvetlíte, že spoľahlivosť systému TT je vyššia. Prečo potom oplotiť komplexnejšie TN-C-S ???

     
    komentár:

    Napísal # 2: | [Uviesť]

     
     

    Garik. Vyžaduje si to PUE 1.7.57 a 1.7.59

     
    komentár:

    Napísal # 3: Alexander (Alex Gal) | [Uviesť]

     
     

    V zásade je článok správny a zaujímavý. Mám však niekoľko poznámok.

    1. Autor o SPD nepovedal nič. A to je veľmi dôležitá otázka v prípade samostatného domu napojeného na nadzemné vedenie. Myslím si, že je to opomenutie. Z najnovších odporúčaní v tejto veci, Technický obežník č. 30/2012.

    2. Autor sa zmienil o systéme TT a technickom obežníku č. 31/2012, napriek tomu sa pri výbere RCD pre systém TT autor odchýlil od jeho odporúčania. Obežník odporúča RCD 300 mA, nie 30, ako odporúča autor článku. A zdá sa mi, že obežník je v tomto ohľade presnejší. Pre automatické vypnutie na vstupe sa bude súčasne považovať za hasenie požiaru presne 100 - 300 mA.

    30mA zjavne nestačí pre bežný moderný dom s trojžilovým napájaním. Pre starý dom, kde je sieť dvojvodičová - stačí to, pretože z telies elektrických spotrebičov k zemi nedôjde k pravidelným únikom. Ak však dôjde k uzemneniu, celkový únikový prúd z domácich spotrebičov sa môže priblížiť k vypínaciemu prúdu RCD. Dovoľte mi pripomenúť, že 30 mA RCD môže pracovať pri prúdoch od 15 mA do 30 mA. Každé zariadenie: prepäťová ochrana, počítač, monitor, tlačiareň, mikrovlnná rúra atď. dáva štandardný únik 1,5 až 2,5 mA. Preto by v prípade veľkého domu bolo lepšie rozdeliť zaťaženie na niekoľko RCD, aspoň na pár.

    Úvodný UZO pri 100-300mA bude chrániť celý dom a zaručuje pred falošnými pozitívami.

    3. Z nejakého dôvodu každý vždy píše len o nebezpečenstve zlomeného vodiča PEN. Chcem dodať, že pre väčšinu OHL je to veľmi bežná udalosť - drážkovanie drôtov, ich zlepenie. A ak zatváranie fázových vodičov vedie častejšie k prevádzke stroja na transformátorovej stanici, potom fázová kohézia s nulou na dlhých vedeniach môže trvať hodiny. A tento režim nie je o nič lepší vo svojich dôsledkoch ako rozpad nulového drôtu nadzemného vedenia a niekedy oveľa horší.

    Na ochranu proti tomu nie sú potrebné žiadne ďalšie opatrenia, všetky rovnaké napäťové relé a systém TT s vlastným uzemnením.

    4. Pokiaľ ide o systém TT. Skutočnosť, že spoľahlivosť systému TT je vyššia, je mylnou predstavou. Systém TN-C-S je vo všeobecnosti spoľahlivejší, pretože jeho ochrana pracuje s veľkými skratovými prúdmi, ktoré sa ľahšie obnovujú. Sledovanie mA je o niečo ťažšie, takéto zariadenia sú niekedy citlivé na interferenciu, interferenciu a sú náchylné na falošné poplachy.

    V niektorých prípadoch však ochrana v TN-C-S neposkytuje takú spoľahlivosť, pretože neposkytuje potrebný výkon. Takýmto prípadom sú staré nadzemné vedenia s neizolovanými drôtmi. CT je tu jediný spôsob, ako sa rýchlo vypnúť, ako sa zbaviť napätia na tele prístroja pripojeného k vodiču PEN vedenia. Toto pomôže zbaviť sa skratového prúdu na vonkajšom vedení, ktoré môže odtiecť cez váš vstup, do opätovného uzemnenia vodiča PEN pri vstupe do vášho domu. Potrebujete to, aby bol váš vstup zaťažený takým prúdom so zlým opakovaným uzemnením na samotnom vrchnom vedení?

    TT má však svoje nevýhody, napríklad, schopnosť prenášať vysoké napätie, keď je skratovaný k puzdru na strane vysokého napätia TP.

    V tomto prípade môže napätie v objekte s uzemnením CT medzi jeho vlastnou zemou a fázou dosiahnuť niekoľko kilovoltov. Odolá izolácia zariadenia takému napätiu? Áno, takýto prípad je oveľa menej pravdepodobný ako prerušenie alebo nula kríženia s fázou na stropnom vedení, napriek tomu je to možné a považuje sa za jednu z hlavných nevýhod systému TT.

     
    komentár:

    Napísal # 4: | [Uviesť]

     
     

    Alexander. Ďakujem za kritiku. Odpoviem v poriadku.
    1. SPD sa budem zaoberať v novom článku.
    2. V obchodnom centre ..... je napísaná do 300 mA, nie do 300 mA. Potom máte úplnú pravdu.
    3.Ak sú fázové a neutrálne vodiče šľahané spolu nad hlavou, ak ochrana na TP nefunguje, pri vchode do domu budú v najhoršom prípade dve opačné fázy alebo dve fázy rovnakého mena. Potom to bude fungovať, keď som napísal relé pH a vypol náš dom. Poruchový prúd pre opätovné uzemnenie stále nebude veľký, a to nie je hrozné, navyše sa takáto havária okamžite stane viditeľnou pre celú ulicu a bude rýchlo odstránená.
    4. Takže som napísal, že s.TT je lepší ako s.TN-C-S - to platí pri porovnávaní oboch systémov za rovnakých daných podmienok. V skutočnosti tieto podmienky nie sú rovnocenné, a preto si musíte na základe konkrétnych podmienok zvoliť, čo bude lepšie.
    5. Uzavretie vysokonapäťového vodiča k zemi trafostanice spôsobí vypnutie MTZ na rozvádzači 10 kV a vysokonapäťový napájač bude odpojený. Aj keď sa tak nestane, prúd z fázy do zeme sa nerozšíri po celej dedine, ale je obmedzený na miestnu zem v rámci TP. Z tohto dôvodu do nášho domu nevstúpi žiadny prúd zo zeme.
    S pozdravom Mironov S.I

     
    komentár:

    Napísal # 5: Alexander (Alex Gal) | [Uviesť]

     
     

    Citácia: Mironov S.I
    V obchodnom centre je napísané až 300 mA, nie 300 mA.

    Máte pravdu, jednoducho :) musíte zvážiť poznámku k tejto položke:

    Pozn. Inštalácia RCD s rozdielovým vypínacím prúdom IΔn do 300 mA na vstupe je povinná as z hľadiska zabezpečenia požiarnej bezpečnosti.

    Aké RCD sú inštalované pri vchode do domu z hľadiska požiarnej bezpečnosti? Iba 100 - 300 mA. Okrem toho už asi dva roky v odpovedi na tieto otázky v časopise NET zástupcovia Rostekhnadzoru pri odpovedaní na tieto otázky hovorili konkrétne o RCD pri 300 mA bez toho, aby boli „predtým“. Podobná požiadavka sa nachádza v zbierke technických obežníkov 2004-2006. s pripomienkami AA Shalygin, vydanie Moskovského inštitútu pre energiu a ekonómiu z roku 2007. Je teda správne hovoriť o RCD pri veľkých diferenciálnych prúdoch.

    Pokiaľ ide o druhú otázku, všetko je správne. Skutočnosť, že „takáto nehoda bude okamžite viditeľná pre celú ulicu“, je dosť diskutabilná a okrem toho také znalosti neprinášajú žiadne úľavy, ak nie je k dispozícii LV alebo ak je „uzemnená“ od vodiča PEN. Pri skrate napätie v sieti v jednej fáze prekračuje 300 V av uzavretom obvode je blízko nuly. Na nule to bude ďaleko od nuly :). Spomenul som to iba preto, že sa to deje na vonkajšej línii oveľa častejšie ako nula, ale s rovnakým výsledkom.

    Citácia: Mironov S.I
    Skratenie vysokonapäťového vodiča k zemi trafostanice spôsobí vypnutie MTZ pri rozvádzači 10 kV a vysokonapäťový napájač bude odpojený

    Mýlite sa tu. Jednofázová zemná porucha pre 10 kV vedenie nie je kritickým stavom núdze a nikdy sa nevypne. V takýchto prípadoch sa v rozvádzači 10 kV aktivuje signálne relé a vedenie pokračuje v normálnom režime, nemá takmer žiadny vplyv na spotrebiteľa 0,4 kV. To je jedna z výhod izolovaného neutrálneho zdroja, v ktorom sa objavuje hľadanie poškodenia bez odpojenia spotrebiteľa. Zakázať iba v čase eliminácie.

    Pokiaľ ide o skutočnosť, že „poruchový prúd tečie celou dedinou“. Existuje tiež chyba. Nezabudnite, že nejde o uzemnenú neutrálnu fázu, ale o izolovanú fázu. A „rozšíri sa po celej dedine“ nebude mať túžbu :). Je to len to, že tento prípad je v praxi zriedkavý, zvyčajne skrat jednej fázy sa rýchlo zmení na fázový a potom ochrana na linke 10 kV už skutočne funguje. V mojej praxi sa to však stalo.

     
    komentár:

    Napísal # 6: | [Uviesť]

     
     

    Dobrý deň!
    V našom meste si predaj energie vyžaduje inštaláciu meračov na stĺpy pred súkromným domom. Ako usporiadať schému pripojenia. Tri fázy a neutrál z drôtov zo stĺpa cez úvodný stroj sú spojené s počítadlom v tieni na stĺpe. Tri rozvody z merača a neutrál z pólu sú spojené s rozvodným panelom v dome. V blízkosti domu je uzemňovací obvod v blízkosti rozvádzača v dome.Ďalšou otázkou je, že je lepšie dať trojfázové relé na monitorovanie napätia so spoločným neutrálom alebo nastaviť LVR osobitne pre každú fázu a či je potrebné neutrály oddeliť vo fázach alebo nechať neutrál spoločné pre všetky fázy? Vopred ďakujem.

     
    komentár:

    Napísal # 7: | [Uviesť]

     
     

    ahoj Potrebujeme dočasné vypnutie tohto RCD zariadenia, ako sa to dá dosiahnuť bez porušenia pečate. Je možné túto páku prepojiť páskou - každý týždeň asi 10 minút. Alebo čo odporúčate. Vopred ďakujeme za odpoveď. Elena.

     
    komentár:

    Napísal # 8: | [Uviesť]

     
     

    Vitajte! Prosím, povedzte mi, či je vaňa umiestnená 40 m od úložiska, je možné tento úložný priestor použiť, alebo je potrebné nainštalovať ďalší úložný priestor osobitne pre kúpeľ?

     
    komentár:

    Napísal # 9: | [Uviesť]

     
     

    ahoj Mám túto otázku. V mojom dome je trojfázový vstup, je nainštalované napäťové relé ABB s neutrálnym ovládaním. Uzemnenie TN-C-S. V prípade neutrálneho prerušenia, nevyberie napäťové relé moju uzemňovaciu slučku na nulu a neodpojí vedenie?

     
    komentár:

    Napísal # 10: | [Uviesť]

     
     

    ahoj Mám komentár - v diagramoch na obr. 12 a 13 sú HRO spojené v sérii OSUP. Toto nie je pravda, je to potrebné súbežne.

    A druhé - v mojom meste je situácia rovnaká ako v prípade Konstantina, t. k pultu je úvodný stroj a 2 drôty idú do domu. Ako v tomto prípade zorganizovať oddelenie núl? Vo všetkých dokumentoch sa to robí pred prepážkou, ale je možné vykonať oddelenie po prepážke? Nie, o čom to nie je napísané. A môžem aj napriek tomu počítať nulu?